Cookie Control

Tento web používá cookies ...

Main Navigation

Main Content

Větší překládka materiálu: Wacker Neuson vstupuje s WL95 do třídy těžkých nakladačů

Firma Wacker Neuson proniká do třídy těžkých kolových nakladačů. Nový, 10-tunový nakladač je největším z rodiny Wacker Neuson, a přesto je kompaktní. Rozsáhlá výbava boduje s nejnovější převodovkou ecospeedPRO, maximálním komfortem a dvěma variantami motoru, které jsou připravené na nejnovější emisní normy.

Wacker Neuson WL95

S rozsáhlou manipulací s materiálem jsou pravidelně konfrontovány velké stavební podniky a recyklační provozy. Wacker Neuson právě jim od tohoto okamžiku nabízí nejnovější kolový nakladač svého sortimentu, WL95 s celkovou hmotností 10 tun. K rozšíření sortimentu došlo kvůli opakovaným přáním zákazníků. WL95 bude k dispozici od ledna 2019. Stejně jako všechny kolové nakladače Wacker Neuson, má i tento nový model rozsáhlou sériovou výbavu. Navíc ji lze podle druhu použití a preferencí individuálně nakonfigurovat, například motor, pohon, místo řidiče nebo hydrauliku.

Nová převodovka ecospeedPRO
Ve verzi 40 km/h je WL95 vybaven inovativní převodovkou ecospeedPRO. Jde přitom o plynulou hydrostatickou rychlostní převodovku, která umožňuje vysokou tažnou sílu a jízdní rychlost, a navíc boduje s vlastnostmi typickými pro Wacker Neuson - kompaktnost, energetická účinnost a maximální uživatelský komfort.

Vedle pozitivních vlastností, které jsou u hydrostatických pohonů známé, jako je snadné zařazení zpětného chodu, dobrá možnost dávkování a jemného řízení, inchingu a podpory brzdné síly, umožňuje ecospeedPRO projíždění celého rozsahu rychlostí od 0 do 40 km/hod bez nutnosti řazení. Toto uživateli poskytuje velmi vysoký jízdní komfort, protože nedochází k přerušení tažné síly. Zvlášť v typických pracovních situacích, například při překládce v cyklu Y, vzniká vysoká potřeba trvalých posuvných a tažných sil při rychlostech jízdy 10-20 km/hod.

Dvě varianty motoru: připravené pro nejnovější emisní normy
WL95 nabízíme se dvěma motory: 3,6 l motorem firmy Deutz se 100 KW/136 PS a DOC/SCR systémem čištění výfukových plynů, v souladu s aktuálně platnou emisní normou stupně IV. Volitelně je dále k dispozici filtr částic z dieselového motoru, který je již dnes certifikován na stupeň V, který bude platit od roku 2020. Nebo se 4,1l motorem se 115 KW / 156 PS, rovněž od firmy Deutz. Tento je vybaven následným zpracováním výfukových plynů se systémem DOC/DPF/SCR a splňuje také již nyní emisní stupeň V, který začne platit v budoucnosti. I motorizace této modelové řady poukazuje na její orientaci na budoucnost.

Kompaktní rozměry, komfort a ergonomie
Nakládací kyvná páka umožní otočení lopaty v okruhu 3,80 m, díky čemuž může nakládat bez problémů na každý nákladní automobil s vysokou korbou. Kromě toho má řidič vždy velmi dobrý přímý výhled na přídavný nástroj. Celková hmotnost kolového nakladače je 10 tun a nabízí výklopné zatížení více než 5,7 tun pro efektivní manipulaci s materiálem.

I přes novou velikostní třídu dbá Wacker Neuson na kompaktní rozměry. Se lžící má WL95 celkovou délku 6,50 m a šířku 2,39 m a je vybaven ohýbacím kloubem a kyvadlovou nápravou vzadu, takže je zaručena optimální ovladatelnost a trakce. Poloměr otáčení je pouhých 4,90 m s vnitřním poloměrem 2,45 m. WL 95 zvládne přepravní práce se zatížením přívěsu až 18 tun. Aby bylo možné přípojnou hmotností bezpečně pohybovat, bude nabízena jak dvouokruhová tlaková brzda, tak i hydraulická brzda přívěsu.

Prostorná kabina s dobrým výhledem na všechny strany byla vyvinuta v souladu s nejnovějšími poznatky o ergonomii a přehlednosti. Všechny ovládají prvky v kokpitu WL95 se nacházejí v zorném poli a jsou snadno přístupné. Díky velkému, digitálnímu displeji o úhlopříčce 7“ má řidič neustále přehled o stroji a o nejdůležitějších funkcích. V případě potřeby je možné pomocí ovládacího prvku „Jog Dial“ ručně nastavit množství protékajícího hydraulického oleje. Toto je výhodné v případě, že stroj pohání hydraulické přídavné zařízení, které nepotřebuje plný hydraulický výkon stroje. Řidič tak může se strojem a přídavným zařízením pracovat citlivě a ohleduplně k přírodním zdrojům. Konzole je propojena se vzduchově odpruženým sedadlem, aby byl zaručen komfortní jízdní provoz. Standardně dodávaná automatická klimatizace umožňuje dobrý průchod vzduchu v kabině a zajišťuje práci bez únavy.

Při vývoji bylo pamatováno i na snadné provádění údržby. Kryt motoru se snadno otvírá směrem nahoru a kabina je vyklápěcí až do poloviny. Blatníky jsou odnímatelné a díky dalším, snadno přístupným revizním klapkám se snadno provádí i servis, neboť všechny důležité komponenty jsou přístupné.